• banner1
  • banner2
  • banner3
  • banner4

Onze leerkrachten

Onze leerkrachten zijn speciaal getraind op het gebied van omgaan met en onderwijs geven aan cognitief getalenteerde leerlingen in het basisonderwijs en zij hebben regelmatig een intervisie- en netwerkoverleg met de elkaar. Hiernaast worden zij begeleid door inhoudelijk specialisten van het ABC en krijgen zij met regelmaat scholing door externe deskundigen. Momenteel zijn de volgende vier leerkrachten actief in Zuid-Kennemerland:

Kyra van Ingen - Antoniusschool

foto Kyra voor website"In Groningen heb ik Communicatie- en Informatiewetenschappen gestuurd aan de RuG, ook heb ik de PABO afgerond. Direct na mijn studie ben ik in Amsterdam gaan werken als marketing researcher. Superleuk, maar het onderwijs lonkte. Ik werd door een basisschool gevraagd om als leerkracht te komen werken en ik ben in het onderwijs gebleven. De (meer) begaafde leerling prikkelde mij vanaf het begin. Ik zag het als een uitdaging om deze leerlingen in de klas maximaal te motiveren. Ik ben mij gaan specialiseren in (meer) begaafde kinderen en heb de opleiding Talenbegeleider bij Novio gevolgd. Vervolgens ben ik gaan werken als plusklasbegeleider van twee scholen. Dat doe ik nu een aantal jaren met vol enthousiasme. Vorig jaar kwam ik in contact met DWS en mocht ik een groep kinderen gaan begeleiden. Hoe leuk en uitdagend is dat!"

 

Sharon Reinders Folmer - Zuiderpolder

foto Sharon Reinders Folmer"Na het afronden van mijn studie rechten aan de Universiteit van Utrecht, ben ik bijna 10 jaar werkzaam geweest als advocaat. Hoewel enorm uitdagend en steeds weer anders, werd het na 10 jaar tijd voor verandering. Omdat ik het super leuk vind om kennis over te dragen en om met kinderen te werken, heb ik ervoor gekozen om de (versnelde) Pabo te gaan doen. Na mijn diploma te hebben behaald, ben ik direct als groepsleerkracht aan de slag gegaan. Tijdens mijn periode voor de groep, ben ik er steeds meer achter gekomen dat ik vooral in mijn element ben als ik samen met de kinderen afdwaal van het eigenlijke onderwerp. Als we van het ene in het andere onderwerp rollen als gevolg van vragen en overdenkingen van de kinderen zelf, voortgekomen vanuit hun intrinsieke motivatie meer te weten (te komen) over dat onderwerp. En dat is precies waar het bij Day a Week School om draait en waar ook ruimte voor is. Het enthousiasme van de kinderen als ze nét dat stapje verder moeten, ook al is dat soms best eng en uitdagend omdat ze dat nog niet vaak hebben hoeven doen, werkt aanstekelijk. Het is iedere keer weer een feestje." 

Marleen Vollaard - Bornwaterschool

Marleen2“Na mijn studie HEAO-CM aan Hogeschool Saxion in Enschede heb ik werk gevonden in Haarlem en omgeving en ben hier naar toe verhuisd. In 17 jaar tijd ben ik op een natuurlijke manier van de lokale marketing richting de communicatie opgeschoven. Van interne communicatie naar externe communicatie gecombineerd met project- en persvoorlichting. In die tijd ben ik als communicatieadviseur meerdere malen uitgeleend voor diverse kleine kortdurende en grote, soms langdurige projecten. Van dit detacheringsaspect heb ik erg genoten, vooral omdat de projecten divers waren qua inhoud en ik dus in korte tijd nieuwe informatie eigen moest maken. Daarnaast vergt projectmatig werken een grote mate van flexibiliteit. Beide zaken passen echt mij. Het overdragen van kennis is een ander aspect dat ik erg leuk vind en dus kwam mijn keuze om de verkorte deeltijd Pabo te doen voor velen in mijn omgeving niet als een verrassing. Direct na het behalen van mijn diploma ben ik als groepsleerkracht aan de slag gegaan. Dat doe ik nu al enkele jaren en vol enthousiasme. Ik kan enorm genieten van de nieuwsgierigheid en leerhonger van kinderen. De wens ontstond om me meer te willen verdiepen in het geven van onderwijs aan deze groep. Dus kroop het bloed waar het niet gaan kan….……. want wat is er nu leuker om eigen leerhonger te stillen en dat te combineren met lesgeven aan en uitdagen van (meer)begaafde leerlingen? Ik ben de opleiding specialist HB gaan volgen en van daaruit kwam ik in contact met de DWS. En nu geef ik les aan een eigen DWS klas met een brede lach op mijn gezicht, want ik ben helemaal in mijn element!”

Sjoukje Hofland - Bornwaterschool

Sjoukje Hofland"Nadat ik in 1995 de PABO heb afgerond, heb ik in verschillende groepen op basisscholen gewerkt. Ik heb de opleiding ‘speciaal onderwijs’ gedaan, maar er bleef altijd nog een deel van de klas over die meer nodig had.  Ik heb altijd geprobeerd om het onderwijs zo in te richten dat alle leerlingen zo optimaal mogelijk gemotiveerd worden. Zo bleef ik zoeken naar een goede vorm van onderwijs voor de meer begaafde leerlingen. Een aantal jaren geleden heb ik de overstap gemaakt naar fulltime HB-onderwijs en heb ik de opleiding ‘Talentbegeleider’ bij Novilo afgerond.  Als ouder maakte ik kennis met de Day a Weekschool, waar ik direct heel enthousiast over was. Naast mijn baan als HB-leerkracht is DWS een super leuke combinatie waarin ik met de kinderen los kan gaan om ze uit te dagen om te leren, ontdekken, verwonderen, maar vooral om te doen!"