• banner1
  • banner2
  • banner3
  • banner4

Onze leerkrachten

Onze leerkrachten zijn speciaal getraind op het gebied van omgaan met en onderwijs geven aan cognitief getalenteerde leerlingen in het basisonderwijs en zij hebben plm. zevenmaal per jaar een intervisie- en netwerkoverleg met de elkaar. Hiernaast worden zij begeleid door inhoudelijk specialisten van het ABC en krijgen zij met regelmaat scholing door externe deskundigen. Momenteel zijn er twee leerkrachten actief in Zuid-Kennemerland. De groepen worden begeleid door Kyra van Ingen en Sharon Reinders Folmer.

Kyra van Ingen - Antoniusschool

foto Kyra voor website"In Groningen heb ik Communicatie- en Informatiewetenschappen gestuurd aan de RuG, ook heb ik de PABO afgerond. Direct na mijn studie ben ik in Amsterdam gaan werken als marketing researcher. Superleuk, maar het onderwijs lonkte. Ik werd door een basisschool gevraagd om als leerkracht te komen werken en ik ben in het onderwijs gebleven. De (meer) begaafde leerling prikkelde mij vanaf het begin. Ik zag het als een uitdaging om deze leerlingen in de klas maximaal te motiveren. Ik ben mij gaan specialiseren in (meer) begaafde kinderen en heb de opleiding Talenbegeleider bij Novio gevolgd. Vervolgens ben ik gaan werken als plusklasbegeleider van twee scholen. Dat doe ik nu een aantal jaren met vol enthousiasme. Vorig jaar kwam ik in contact met DWS en mocht ik een groep kinderen gaan begeleiden. Hoe leuk en uitdagend is dat!"

 

Sharon Reinders Folmer - Bernardusschool

foto Sharon Reinders Folmer"Na het afronden van mijn studie rechten aan de Universiteit van Utrecht, ben ik bijna 10 jaar werkzaam geweest als advocaat. Hoewel enorm uitdagend en steeds weer anders, werd het na 10 jaar tijd voor verandering. Omdat ik het super leuk vind om kennis over te dragen en om met kinderen te werken, heb ik ervoor gekozen om de (versnelde) Pabo te gaan doen. Na mijn diploma te hebben behaald, ben ik direct als groepsleerkracht aan de slag gegaan. Tijdens mijn periode voor de groep, ben ik er steeds meer achter gekomen dat ik vooral in mijn element ben als ik samen met de kinderen afdwaal van het eigenlijke onderwerp. Als we van het ene in het andere onderwerp rollen als gevolg van vragen en overdenkingen van de kinderen zelf, voortgekomen vanuit hun intrinsieke motivatie meer te weten (te komen) over dat onderwerp. En dat is precies waar het bij Day a Week School om draait en waar ook ruimte voor is. Het enthousiasme van de kinderen als ze nét dat stapje verder moeten, ook al is dat soms best eng en uitdagend omdat ze dat nog niet vaak hebben hoeven doen, werkt aanstekelijk. Het is iedere keer weer een feestje."